SPELUITLEG
  • HET BEGIN

    De circusdirecteur heeft jouw hulp gevraagd om de code van de kluis te kraken, waar clown Trico in opgesloten zit. De code is te kraken doormiddel van het oplossen van raadsels en sommen. Deze kun je vinden in Het Grote Goochelboek. 

  • HET SPELMATERIAAL

    Het volgende heb je nodig:

    • Pen en papier 
    • Het Grote Goochelboek
    • De brief van de circusdirecteur
    • Het antwoordenblad
  • VOORBEREIDING

    Leg alle materialen op tafel en bekijk ze. Pak een timer en zet deze op 90 minuten. 

  • HET SPELBORD

    Dit spel bevat geen speelbord! Wat er in het spel te ontdekken valt moet je zelf uitvinden. 


  • HET DOEL

    Het doel is om binnen 90 minuten alle raadsels en sommen op te lossen. 


    Hoe ga je te werk:

    • Los per bladzijde eerst alle raadsels op, gebruik waar nodig de hints en hulpmiddelen. 
    • Als het goed is heb je aan het einde per bladzijde 2 antwoorden van in totaal 12 raadsels. 
    • Vul telkens het antwoord van de som in het bijbehorende vakje op het antwoordenblad.
    • Los daarna de som op. 
    • Uiteindelijk heb je van elke bladzijde 1 uitkomst. 
    • In totaal heb je dus  een 6 cijferige code.
    • Wanneer je de 6 cijferige code hebt gevonden, ga je naar KRAAK DE CODE. 
    • Vul per bladzijde de uitkomst van de som in. 
    • Aan het einde zie je of je de juiste code hebt ingevuld en klik je op de ga verder knop. 
    • Druk dan op jouw uitslag.
    • Wat er dan gaat gebeuren zie je dan. 
  • HINTS

    Soms heb je even een duwtje in de rug nodig met het oplossen van een raadsel. Hiervoor kun je de bijbehorende hints gebruiken. Elk raadsel heeft bijbehorende hints. 

    Mocht je er dan nog niet uitkomen kun je altijd naar de oplossing kijken. 

  • HULPMIDDELEN

    De hulpmiddelen zijn er om de raadsels compleet te maken, aarzel dan ook niet om ze te gebruiken. 

  • HET EINDE

    Het spel is afgelopen wanneer je de code hebt gekraakt, zodat clown Trico wordt bevrijd uit de grote kluis en toch de slotact kan verzorgen.

  • DE ANTWOORDEN

    Aan het einde van het spel krijg je de mogelijkheid om alle antwoorden te bekijken. 

  • HET SPEL BEGINT

    Waar wachten jullie nog op? Start nu de timer!


    Vanaf nu mag je alles bekijken en aarzel tijdens het spel niet om de spelregels terug te lezen.

Share by: